UGC

Trenger du nytt, troverdig og kreativt innhold? Jeg er tilgjengelig for UGC-oppdrag (innholdsproduksjon) på forespørsel.

Jeg tilbyr

Short-form videoer

Videoer opp til 60 sekunder. Passer best på Instagram (reels), Facebook og TikTok.

Eksempel:
Konverteringsmål: Flere hytte-bestillinger i Tafjordfjella (ikke samarbeid, kun eksempel)

Flere eksempler: «Reel-serie: Turer på Topplista», «Anbefalte apper for Norgesferien», «Kjøleskap-hack for å kaste mindre mat», «Teltutsikter på Sunnmøre», «Kajakk i Oslofjorden», «Norgesferie med Sunnmøre vanlife»

Bilder og karuseller

Bildepost bestående av et eller flere bilder. Passer best til Instagram, Facebook, TikTok og nettside.

Eksempel:
Konverteringsmål: Salg av havregryn (ikke samarbeid, kun eksempel)

Flere eksempler: «Overnatting og topptur til Høgevarde», «Randonee-guide», «Pakkeliste dagsturer», «Anbefalt sted/hytte», «Anbefalt campingsplass», «Liten bil blir campervan», «Pakkeliste teltturer», «Leie av kajakk i Oslo»

Tekstinnhold

Tekstinnhold bestående av bilder og tekst. Passer best på nettside, nyhetsbrev, avis, magasin og blogg.

Eksempel
Konverteringsmål: Salg av randonee-utstyr (ikke samarbeid, kun eksempel)

Long-form videoer

Videoer mellom 1-15 minutter. Kan også være lengre. Passer best på nettside og Youtube. Passer også på TikTok og Instagram.

Kort om meg

Veronica, fra Sunnmøre, bor i Oslo. Markedsfører, innholdsprodusent og kreatør med 5+ år strategisk og operasjonell erfaring.

Master i økonomi og markedsføring fra Handelshøyskolen BI. Kommer fra 5 år som marked- og kommunikasjonsansvarlig i Frend Digital. Startet hos Den Norske Turistforening som redaktør for turplanleggeren UT i juni 2023. Dette er min nåværende arbeidsplass.

På fritiden driver jeg @veroniverse (instagram) og veroniverse.no — to frilufts-kanaler i vekst.

Mine interesser er friluftsliv i form av fotturer, topptur på ski og splittboard, langrenn, fjellski, telting, kajakk og «vanlife». Videre er jeg interessert i reise, matlaging, hund, film og foto, sosiale medier, selvhjelp, miljø og bærekraft.

Hva og hvorfor UGC?

UGC står for User Generated Content, altså brukergenerert innhold på norsk. Konseptet går ut på at merkevarer og bedrifter engasjerer faktiske konsumenter (i målgruppen) til å produsere innhold fremfor å bruke egne ansatte og influensere.

Innhold skapt av faktiske konsumenter øker kreativitet, relaterbarhet og troverdighet. Som igjen øker engasjement og dermed konvertering.

UGC er spådd til den størst voksende kilden til visuelt innhold i året som kommer.

UGC vs. influenser markedsføring — det samme?

Konseptet minner om influenser markedsføring, men det er ikke det samme. Ved UGC deles innholdet kun på merkevarens egne kanaler — organisk eller betalt. Merkevaren eier innholdet. Produsenten av innholdet trenger altså ikke dele innholdet på egne kanaler som i tradisjonell influenser markedsføring. Formidlingsevne trumfer derfor antall følgere ved valg av UGC-samarbeidspartner.

Eksempler på norske merkevarer som benytter seg av UGC er Lyko og Den Norske Turistforening. Personlig tror jeg effekten er størst hos merkevarer som er «først ute» med UGC — akkurat slik det var med tradisjonell influenser markedsføring, som nå har mistet mye av sin effekt.

Er vi en match?

For at UGC skal ha størst effekt er det viktig at din merkevares produkt eller tjenester matcher meg og vice versa. At produktet/tjenesten matcher mine interessert og livsstil øker troverdighet, og er derfor viktig. Jeg tilpasser meg deres tone-of-voice og merkevareidentitet hvis dette er ønskelig.

Jeg produserer UGC-innhold i følgende segmenter:

  • Natur og friluftsliv — fotturer, telting, kajakk, SUP m.m
  • Vintersport — topptur på ski/splittboard, langrenn og fjellski
  • Selvhjelp og livsstil
  • Reise — transport, camping, norgesferie, hytte-til-hytte, telttur, utenlandsreiser m.m
  • Matlaging og kjøkken
  • Miljø og bærekraft
  • Hund og dyrevelferd

Med flere! Ta kontakt, så finner vi ut om vi kan være en match.

Kontakt og pris

Interessert i et samarbeid? Kontakt meg på veronica@veroniverse.no så avtaler vi en prat. Jeg sender over veiledende priser på forespørsel.

Vi snakkes!